انجمن علوم و فناوری نانو دانشگاه فردوسی مشهد

همگام شو در آغاز یک انقلاب
انجمن علوم و فناوری نانو دانشگاه فردوسی مشهد

انجمن علوم و فناوری نانو دانشگاه فردوسی مشهد با تاسیس در سال 1392 اولین گام را به سوی پیوستن به انقلاب جهانی فناوری نانو برداشت.

این انجمن پس از گذشت یک سال و عبور از پیچ و خم های نظام اداری و با عزمی جدی قصد دارد طی برنامه ای سه ساله اولین الزامات را برای رشد در این مسیر فراهم آورد.

بدیهی است طی این مسیر به تنهایی سخت و دشوار خواهد بود.

ازاین رو از تک تک شما عزیزان دعوت به عمل می آوریم تا در این مسیر با ما همراه شوید و دست یکایک شما را به گرمی می فشاریم.

  • ۰
  • ۰

سیالات مغناطیسی یا فروفلویدها، سوسپانسیون‌های کلوییدی از نانو ذرات مغناطیسی هستند که نسبت به میدان‌ مغناطیسی خارجی واکنش نشان می‌دهند. این امر سبب می‌گردد که محل قرار گرفتن این محلول را از طریق به کارگیری یک میدان مغناطیسی کنترل نمود.

در ترکیب مایع مغناطیسی از دو چیز که یکی ذرات آهن ربا و دیگری مایعی که این ذرات در آن شناورند استفاده میشود. اکسیدهای مغناطیسی و خصوصا ذرات آهن ربا مقدار زیادی از ذرات استفاده شده در مایعات مغناطیسی را تشکیل میدهند. این ذرات میتوانند از نوع فلزی نظیر نیکل و یا کبالت و یا غیره نیز باشند. در بعضی موارد اگر میدان مغناطیسی کافی باشد, نوک دار شده و بسته به پارامترهای این میدان مغناطیسی شکل انها تغییر میکند. این نوکها زیاد سخت نبوده و به محض لمس انها تغییر شکل میدهند.
فیلم زیر نشان دهنده تغییر خواص فروفلویدها در مجاورت میدان میدان مغناطیسی می باشد:
از این آهنرباهای مایع در زمینه های بسیار گوناگونی نظیر دستکاه های الکترونیکی, مهندسی مکانیک, فضا, ابزار انالیتیک, پزشکی, هنر, نورشناسی و انتقال حرارت استفاده میشود. این مواد علاوه بر کاربردهای علمی و صنعتی ای که دارند مورد توجه هنرمندان نیز قرار گرفته اند.

در فیلم زیر میتوانید نمونه ای از هنرنمایی با این مواد را ببینید:

دانلود فیلم هنرنمایی با فروفلویدها

  • ۹۳/۰۸/۱۷
  • انجمن علوم و فناوری نانو دانشگاه فردوسی مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی